Digitalni Marketing

Kategorija: Digitalni Marketing | Autor: Ivan | Objavljen: June-29-2020 14:57:13

Kako se oglašavati u savremenom digitalnom okruženju? Kako doći do svojih potencijalnih klijenata uz najmanji utrošak sredstava?

Digitalni marketing


U poslednje vreme termin digitalni marketing se često pominje, iako, složićete se da nije svima najjasnije o čemu se tu radi. Ljudi ga rado upotrebljavaju u razgovoru, ali šta zapravo znači digitalni marketing?


Digitalni marketing je komponenta marketinga koja za promociju proizvoda i usluga koristi internet i digitalne tehnologije kao što su računari, mobilni telefoni, ali i drugi digitalni mediji i platforme.


Definicija je jednostavna i razumljiva, ali sada kada smo razjasnili pojam digitalnog marketinga potrebno je da razumemo kakve to implikacije stvara po nas. Uzmimo, na primer, jednog preduzetnika koji započinje posao. Uložio je dosta sredstava u razvoj svojih kapaciteta i sada je spreman da ponudi tržištu svoju robu i usluge.


Kvalitet pre svega


Postoji navodni citat Koka Kole da ako imate deset miliona dolara da pokrenete biznis, jedan milion uložite u pokretanje proizvodnje, a devet u reklamiranje. Međutim, čak iako se radi o jednoj desetini ukupnog iznosa u pomenutom primeru, milion dolara je i dalje značajna suma koja omogućava da se razvije kvalitetan proizvod, a to je zapravo polazna tačka.



Pre nego što izađe na tržište, preduzetnik mora biti uveren u konkurentnost svog proizvoda ili usluge. Bez toga ni najbolja reklama na svetu mu neće mnogo pomoći. Kada je taj početni uslov ispunjen, može se preći na dalju problematiku, a to je kako dosegnuti svoje klijente. I najbolji proizvod illi usluga opet ne znače puno ako ljudi ne saznaju za njih. Postoji, opet, ona izreka da će kvalitetna roba da se pročuje i da će je eventualno kupci sami naći, ali budimo realni, za to je često potrebno mnogo vremena, a imajući u vidu savremenu dinamiku poslovanja, preduzetnici često nisu u mogućnosti da toliko čekaju.


Reklamiranje


Razvojem interneta i društvenih mreža promovisanje proizvoda je dobilo jendu novu dimenziju. Tradicionalni vidovi reklamiranja su i dalje pristuni, ali je pitanje koliko su efikasni. Budimo relani, većina ljudi više ne gleda bilborde i televizijske reklame već su zagledani u ekrane svojih mobilnih telefona.

Upravo je to mesto gde sada možemo da dopremo do Vaših potencijalnih klijenata. Potrebno je izvršiti detaljnu analizu i odrediti svoju ciljnu grupu kojoj ćete izlagati svoju ponudu. Zatim, odgovarajućim sadržajem stimulisati ljude da istraže više o Vama. Konačni cilj digitalnog marketinga jeste otvarivanje kontakta sa klijentima.


Digitalni marketing više nije neka najava budućnosti ili nešto što će se možda razviti u perspektivi. On je već sada itekako prisutan i u širokoj upotrebi od strane svih ozbiljnih preduzetnika i kompanija.


Prilikom ostvarivanja početnog kontakta veoma je važna ažurnost i brzo odgovaranje na poruke ili komentare. U suprotnom se brzo gubi interesovanje, jer se stiče utisak nedovoljne brige o klijentima.


Izrada veb-sajtova


Društvene mreže su dobre za početak promocije i za osvarivanje kontakta, ali ako želite da pokažete ozbiljnost potreban Vam je veb-sajt. Ipak je veb-sajt još uvek nešto što ne može da ima baš svako, za razliku od profila na društvenim mrežama. Naročito ako se radi o lepo dizajniranom i dobro osmišljenom veb-sajtu, kod potencijalnog klijenta se već stvara slika o pouzdanom preduzeću.


Ovo ne bi trebalo da čudi, jer poseta veb-sajta u savremenom svetu je isto što je bila i poseta poslovnici, kancelariji ili ispostavi neke firme do pre dvadesetak godina. Ako uđete u nesređeni radni prostor steći ćete loš utisak o dotičnoj firmi, a opštepoznato je da je prvi utisak najvažniji. Tako je i sa veb-sajtovima. Jedan funkcionalan i pregledan veb-sajt odaje ozbiljnost i pouzdanost Vaše firme


Vek forme


21.vek je bez sumnje vreme kada je forma stavljena ispred suštine. Često ćete naići na pogrešno protumačene reči velikog pisca F.M.Dostojevskog ,,Lepota će spasti svet”. Ljudi ga citiraju kada hoće da kažu kako je spoljni izgled važan i da je to još i Dostojevski zapazio. Onima koji su išta pročitali od stvaralaštva dotičnog pisca, suvišno je objašnjavati da je ruski velikan mislio da unutrašnju lepotu.


Da li je ovakva situacija dobra ili nije, da li je pravedna prema svima, to su teme o kojima se može raspravljati. Međutim, nepobitna činjenica je da živimo u društvu koje vrednije formu više nego suštinu. Kao što prirodni zakoni nalažu, moramo se prilagoditi. Ako već posedujuemo proizvod i uslugu koja je kvalitetna, potrebno je da poklonimo dovoljno pažnje reklami i odgovarajućoj prezentaciji.




Svako od nas ima ograničene količine znanja, energije i novca i zato je ključ uspeha u izbalansiranom pristupu: ulagati u sve bitne komponente potrebnu količinu raspoloživih resursa kako bi se celokupan biznis dobro razvijao.


Komentari

avatar-slika
Kalina

June-29-2020 15:42:31

Koka Kola je odličan primer kako se sjajnom i upečatljivom reklamom dolazi do srca kupaca i stiče njihovo poverenje. Ona nas asocira na praznike, novogodišnju atmosferu i druženje, međutim ne bih je stavila ispod naslova "Kvalitet pre svega". Što se tiče veb sajtova definitivno ukazuju na ozbiljnost onoga čime se bavite. Odličan članak:)


avatar-slika
Ivan

June-29-2020 15:47:07

Kalina, hvala na komentaru. U pravu si što se tiče reklama, imaju za cilj da stvore potrebu kod ljudi i da probude prijatne emocije koje će čovek kasnije nesvesno povezivati sa njihovim proizvodom. Ali podnaslov ću ostaviti isti, jer volim Koka Kolu :)


Šta mislite o ovom članku?