Treba mi veb-sajt

Kategorija: Digitalni Marketing | Autor: Ivan | Objavljen: July-12-2020 02:21:56

Prvo pitanje sa kojim će se suočiti svaki preduzetnik je ,,Da li meni uopšte treba veb-sajt? Da li mogu da postignem isti efekat ako budem aktivan na društvenim mrežama?”.

Izrada veb-sajtova


U odgovoru na ovo pitanje treba poći od samog sebe. Ako tražim određenu robu ili uslugu prvo što ću da uradim jeste da pretražim na Guglu. Iz liste koju dobijem na prvoj strani Gugl servisa za pretragu ući ću na nekoliko sajtova.


Procenjuje se da oko 70% ljudi ne razmatra poslolvanje sa firmom koja ne poseduje veb-sajt


Ove procene su uvek diskutabilne, ali je sigurno da se većina ljudi tako oseća, jer realno, kakva je to firma koja nema veb-sajt u 21.veku? Internet je prisutan bukvalno u svim sferama života poslednjih deset godina i ljudi su već navikli da ozbiljni prodavci ili pružaoci usluga imaju veb-stranicu.


Kontakt sa klijentom


I pored postojanja naloga na društvenim mrežama, pri uspostavljanju prvog kontakta, većina ljudi će se odlučiti da koristi zvaničnu veb-stranicu firme. Razlozi za to su razumljivi: nalog na društvenim mrežama može da napravi svako, i to u nekoliko koraka, za svega par minuta. Veb-sajt ipak garantuje viši nivo ozbiljnosti i, shodno tome, ljudi će sa više poverenja koristiti podatke koje nađu na zvaničnoj internet stranici.



U svim ovim razmatranjima treba početi i završiti posmatrajući pre svega svoje ponašanje prilikom stupanja u kupovinu roba i usluga. Na primer, zamislite sebe da krećete na odmor i planirate da odsednete u jednom od dva hotela u određenom turističkom mestu. Za jedan hotel ste čuli da je dobar i povoljan, ali taj hotel nema veb-sajt. Na internetu se mogu naći neke amaterske slike, koje uglavnom ostavljaju loš utisak. Drugi hotel ima lepo dizajniran veb-sajt koji se lepo prikazuje na Vašem telefonu. Još ako su i slike odrađene profesionalno izbor postaje sve lakši.


Jedna trećina ispitanika je priznala da izgled veb-sajta ima uticaja na formiranje mišljenja o dotičnoj firmi.


Dobro je čuti preporuku, ali, budimo realni, ljudi imaju različite ukuse i različite standarde, pa se često loše završi oslanjanje na pomoć prijatelja u ovim slučajevima. Uvek je bolje videti svojim očima, pročitati što više informacije, podataka, saznati o uslovima ili jednom rečju: informisati se. Na kraju krajeva, ovo i jeste doba informacija.



Prilagodljivi prikaz


Pametni telefoni su doživeli pravu revoluciju u poslednjih deset godina. Svi smo počeli da se oslanjamo na njih i pitamo se kako smo funkcionisali ranije. Procenjuje se da u 2018. preko 60% poseta veb-sajtovima je ostvareno putem mobilnih telefona. Posetilac Vašeg veb-sajta će to najverovatnije učiniti putem mobilnog telefona i veoma je važno da mu se obezbedi dobro iskustvo: Vaša veb-stranica mora da izgleda dobro na moblinom telefonu. Ovo se stavlja kao prioritet prilikom izrade, novih veb-sajtova. Međutim, još uvek postoji jedan broj starijih veb-stranica izrađenih pre više od deset godina koje nisu prilagođene.


Treba gledati na veb-sajt kao na svoju kancelariju za prijem klijenata. Ako je taj prostor neuredan, šta će potencijalni klijent pomisliti o Vašem poslovanju?


Postoje i neka tradicionalna zanimanja poput vodoinstalatera, automehaničara i sl. kod kojih još uvek potreba za posedovanjem jedne veb-stranice nije neophodnost. Oni uglavnom već imaju dovoljno klijenata i bez toga. I t će se polako promeniti kada digitalna generacija odraste i počne da koristi njihove usluge.


Za sve ostale, odgovor na pitanje ,,Da li mi treba veb-sajt?” je: Da, definitivno. Tržište se menja brže nego ikada i preživljavaju samo oni koji uspevaju da se prilagode.


Komentari

Šta mislite o ovom članku?